Jobba hos oss

Vi på Svenska Sjö har bara en sak för ögonen. Att ständigt utveckla de bästa båtförsäkringarna och trygghetslösningarna för båtägare och deras båtklubbar. Genom båtklubben är medlemmarna delägare i Svenska Sjö och det ger dem direkta fördelar som mer omfattande villkor, resultatbonus och smidig skadereglering.

Vi är stolta över att vara ägda av det organiserade båtlivet i Sverige genom; Svenska Seglarförbundet, Svenska Kryssarklubben, Kungliga Svenska Segel Sällskapet, Kungliga Motorbåtsklubben, Svenska Båtunionen, Navigationssällskapet och Saltsjön-Mälarens Båtförbund. Det ger oss en styrka.

Vi har vuxit kontinuerligt sedan 2016 och har en stark tillströmning av nya kunder. Vi erbjuder helt enkelt våra kunder en båtförsäkring utöver det vanliga.

Marketing Manager

Nu söker vi en person som ska ansvara för vår marknadsföring. Marknadsföring är till huvudsaken online, men även offline. Brinner du för digital marknadsföring? Är du en person som drivs av att kunna påverka KPI:er? Kan du få olika kanaler att samverka? Kan du driva arbetet mot byråer och konsulter för att optimera SEM, SEO, men även hugga in själv där du kan och där det behövs?

Då kan det här jobbet vara något för dig.

Om jobbet
I rollen kommer du att ansvara för hur Svenska Sjö presterar digitalt men även analogt. Många av våra kunder uppskattar vår kompetenta och trevliga personal. Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder att verka digitalt, men om man av någon anledning inte kan eller vill finns det verkliga människor som svarar i telefon och på mail och hjälper till.

Rollen är både strategisk och operativ, så det är bra om du klarar av att växla från att tänka visionärt till att sedan kavla upp ärmarna.

Vem är du?
Du får gärna ha en akademisk examen, men det viktiga är att du har analytisk förmåga och verktyg för att kunna utföra det arbete som rollen kräver. En önskelista av verktyg är:

  • Sätta strategin för den digitala kundresan och analysera dess framgång
  • Erfarenhet av CMS, CRMs och olika MA tools samverkan, applikationer och effekter
  • Aktivt arbete med innehåll och online merchandising
  • Produktion av nyhetsbrev och marknadsautomationer
  • Löpande uppdatering av kampanjsidor
  • Driva innehållsproduktion
  • Löpande arbete med SEO/SEM-optimering
  • Starta och avsluta kampanjer
  • Kvalitetssäkra och kontinuerligt förbättra information från affärssystem
  • Förståelse för UX och e-handel
  • Färdigheter i något analysverktyg
  • Hantera och ställa krav på byråer, konsulter och andra leverantörer.

Kanske har du arbetat som projektledare inom byråvärlden och vill arbeta med ett varumärke långsiktigt, med eget ansvar och självständigt hantera budget på ett sätt som optimerar effekten.

Båtintresse är såklart en fördel. De flesta som arbetar här älskar vatten och båtar. Det är inget krav men det gör arbetet ännu roligare!

Ansökan
Låter det här intressant? Då vill jag veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Jag arbetar löpande med denna rekrytering och om rätt kandidat dyker upp kan det gå fort.

Per Nikolausson, VD, Svenska Sjö AB,  070-721 89 33, per@svenskasjo.se